Praktische én financiële hulp…juist nu!

Zoals zoveel sectoren in de detailhandel heeft ook de drogisterijbranche de laatste jaren met flinke veranderingen te maken. Veel zelfstandige drogisterijen hebben wegens financiële omstandigheden hun deuren moeten sluiten. De winkels die wel het hoofd boven water hebben kunnen houden, hebben vaak fors moeten bezuinigen op personeel, wat de werkdruk niet ten goede komt.

Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat nú het moment is om ondernemingen en hun medewerkers een steuntje in de rug te bieden. Stichting DID biedt ondersteuning op zowel financieel gebied als op het vlak van loopbaanbegeleiding. Alles met het doel om duurzame inzetbaarheid binnen de zelfstandige drogisterijbranche te bevorderen.

Zo kan stichting DID de kosten van verzuimoplossingen of loonaanvullingen bij WAO/WIA op zich nemen, maar ook oudere medewerkers financieel de mogelijkheid bieden om rustig af te bouwen richting hun pensioen. Medewerkers kunnen via het loopbaanpleindrogisterijen.nl werken aan hun persoonlijke ontwikkeling en medewerkers die door winkelsluiting of reorganisatie hun baan verliezen, kunnen we helpen met een Werk naar Werk Begeleidingstraject. Ondernemers en medewerkers die te maken krijgen met overvallen, geweld of intimidatie bieden we slachtofferhulp – 24 uur per dag.

Kortom: stichting DID heeft de drogisterijbranche veel te bieden. Redenen genoeg om even verder te kijken naar alle mogelijkheden!

Extra (avond)spreekuur!

Nu ook telefonisch avondspreekuur van Stichting DID Heb je vragen over Duurzame Inzetbaarheid? En komt het overdag niet uit om ons te bereiken? Maak dan gebruik van de nieuwste dienst van stichting DID: het wekelijkse telefonische avondspreekuur. Want vanaf 1 september 2018 zit DID-adviseur Jantien Meeuwsen ook op de woensdagavond voor je klaar.

Loopbaan APK

Als je doet wat je écht leuk vindt, dan hoef je nooit meer te werken! Wat zorgt ervoor dat jij 's-morgens je bed uit komt? Hoe gemotiveerd ben jij om naar je werk te gaan? Sluit je werk nog goed aan bij jouw wensen en behoeften? Of zou je hier misschien iets in kunnen of willen veranderen?

Hulp bij interne fraude

Interne fraude

Als ondernemer heb je te maken met allerhande situaties. Zo kan het voorkomen dat u te maken krijgt met een situatie als interne fraude.

Er zijn verschillende bureaus die zich bezighouden met fraudebestrijding, zoals bijv. 1.2.3. recherchediensten, Hoffmann, VMB Recherche, etc.

Interview Nicole Hoetjes voor WhoCares

‘Kennis en financiële middelen, zonder addertje onder ’t gras’

DOE DID 2016 met filmpje!

Op 3 oktober jl. heeft de Stichting DID weer haar jaarlijkse DOE DID evenement georganiseerd. Deze dag, gericht op ondernemers en medewerkers uit de zelfstandige drogisterijbranche, werd dit jaar gehouden in het Art Centre in Delft. Na het genieten van een heerlijke mediterane lunch met duurzame producten, begon het plenaire programma en ging de dag écht van start...

Ruim 40 procent weer aan het werk dankzij DID!

Om na bedrijfssluiting de medewerkers uit de drogisterijbranche zo snel maar ook zo goed mogelijk weer aan het werk te helpen, stelt DID al geruime tijd een werk naar werk-begeleidingstraject beschikbaar.