Welkom bij Stichting Duurzame Inzetbaarheid Drogisterijen (kortweg DID)!

DID is een samenwerkingsverband van de werkgeversorganisatie Koninklijke Nederlandse Drogisten Bond (KNDB) en de werknemersorganisatie CNV Vakmensen.

DID heeft als doel ervoor te zorgen dat medewerkers in de zelfstandige drogisterijbranche op een plezierige en gezonde manier aan het werk kunnen blijven tot aan hun pensioen – binnen of buiten de branche. Financiële tegemoetkomingen zorgen ervoor dat werkgevers de kosten daarvan niet alleen hoeven te dragen.

ACTUEEL:

Coachingstrajecten
Coaching haalt het beste van je team naar boven. Zelfstandige drogisterijondernemers kunnen momenteel kosteloos een beroep doen op een coaching-sessie.

Checklist naar toekomstbestendigheid van je team
Deelt jouw team je onvoorwaardelijke passie en duidelijke visie waar je heen wilt met je bedrijf? Zijn je medewerkers fit genoeg (fysiek en mentaal) om het bedrijf en de omzet naar een hoger plan te tillen? En heb je als ondernemer voldoende tools in handen om hier sturing aan te geven? Vul de vragen op onze stoplichtkaart in en ontdek waar je meer invloed aan kunt wenden om bewustwording van je medewerkers te stimuleren.

ACTIVITEITEN:
• DID-adviseur Jantien Meeuwsen
Coaching van ondernemers in het toepassen van duurzaam   personeelsbeleid en begeleiding van medewerkers in het inzetbaar blijven binnen of buiten de drogisterijbranche
• Website www.loopbaanpleindrogisterijen.nl
Internetsite voor medewerkers: ontdek je talenten, ontwikkel jezelf en werk aan de toekomst! Inclusief CV-creator, vacaturebank, beroepentest, etc.
• Directe Opvang en Nazorg
Bij overal of traumatische ervaring 24 uur per dag via D.O.E.N. (telefoonnummer 088 - 515 07 00)

Financiële vergoedingen
• Minder Werken Regeling
Vergoedingen om minder werken voor 64-plussers mogelijk te maken, waardoor hun waardevolle kennis behouden blijft.
• Werk-naar-Werk Begeleiding
Hulp en financiële steun bij loopbaanbegeleiding bij (gedwongen) bedrijfssluiting en/of reorganisatie.
• Verzuimoplossingen
Hulp en financiële steun bij het voorkomen of verkorten van verzuim.
• Loonaanvullingen WIA uitkering

De middelen van stichting DID komen uit de voormalige VUT-gelden die tot 2012 zijn opgebracht door werkgevers en werknemers in de zelfstandige drogisterijbranche en die nu weer ten goede komen aan de branche én vanuit het voormalig C-fonds (onderdeel van het Sociaal Fonds Drogisterijen).

Gezondheidscheck cadeau!

Hoe werk jij eigenlijk?

Bekijk hier de werkgeversworkshop van DID

Is jouw team future proof?

DID is van de branche, voor de branche